22 November 2010

يا عم سيبك


مِسعِد: شفت يا عم اللي حصل لحمدي قنديل.
وقفوا البرنامج بتاعة على التلفزيون. الواحد معدشي عارف هايعملوا ايه في البلد دي

صاحب مِسعِد: يا عم انت بتصدق هو لو ماكنشي كل اللي كان بيقوله ده بموافقتهم ماكنوش خلوه يقوله اصلا...وبعدين انت تعرف حمدي قنديل ده متجوز مين ...نجلاء فتحي الممثله, يعني لو كان راجل بجد كان حكم مراته الاول.
يا عم سيبك دول كلهم عالم ولاد كلب معرصين ماعدا انا وانت

....بعد كام سنه

مِسعِد: شفت يا عم اللي حصل لوائل الابراشي ...محاولينه للمحاكمة, لو فضلوا ساكتين الصحفيين كلهم هايروحوا السجن بالمنظر ده

صاحب مِسعِد:يا عم انت بتصدق هو لو ماكنشي كل اللي كان بيقوله ده بموافقتهم ماكنوش خلوه يقوله اصلا... وبعدين هايعملوله ايه بشعر امه الواقف ده.
يا عم سيبك دول كلهم عالم ولاد كلب معرصين ماعدا انا وانت

بعد كام شهر

مِسعِد: شفت اللي حصل لعمرو اديب قفلوله المحطة بتاعته كلها الواحد لازم يتحرك ويعمل اي حاجه في ام البلد دي

صاحب مِسعِد: يا عم انت بتصدق هو لو ماكنشي كل اللي كان بيقوله ده بموافقتهم ماكنوش خلوه يقوله اصلا...وبعدين كفاية صلعته البهية, ده اصلا بضين و اخوه طول عمره بتاع الريس.
يا عم سيبك دول كلهم عالم ولاد كلب معرصين ماعدا انا وانت

و بعد كام اسبوع:

مِسعِد: شفت اللي عملوه مع ابراهيم عيسى, شالوه من الدستور. احا المرادي انا كنت ناوي انزل الوقفه اللي معموله علشانه بس كانوا عاملينها الصبح بدري قوي

صاحب مِسعِد: يا عم انت بتصدق هو لو ماكنشي كل اللي كان بيقوله ده بموافقتهم ماكنوش خلوه يقوله اصلا...انت متعرفشي انه شيعي اصلا و بعدين انت مشفتش الهلس اللي كان عامله في رمضان.
يا عم سيبك دول كلهم عالم ولاد كلب منافقين ماعدا انا وانت

و بعد كام يوم

صاحب صاحب مِسعِد: الحق اللي حصل لصاحبك يا مِسعِد ولاد الكلب بتوع المرافق كبسوا عليه و لمو كل الفاكهة اللي عنده و لما حاول يهرب بكام قفص تفاح مسكوه و شدوه على القسم. ماتيجي معايا نضمنه علشان يخرج.

مِسعِد: يا ولاد الوسخة.....بس هو انت هاتروح تضمنه بجد؟ دا ابن متناكه! انت عارف انه عمر ما حد مننا سلم من لسانه الوسخ
يا عم سيبك الناس كلها بقت ولاد كلب معرصين ماعدا انا و آآآ ...وانت.

================
كتبها طارق نوارة .. مدونة  يحكى أن


No comments:

Post a Comment